Ajurvéda MB

Čechova 777
Mladá Boleslav
293 01

Jarmila Klacková
Tel.: +420 606 900 366

Kateřina Kulíková
Tel.: +420 724 270 269

Monika Palounková
Tel: +420 777 310 578

Vaření podle principů Metabolic balance - TOFU PARTY

7.3.2019


Srdečně Vás zveme na další kurz vaření podle principů Metabolic balance - tentokrát zaměřené na tofu jako bílkovinu, která se často objevuje v jídelních plánech - 3. dubna 2019 od 16 hodin

Zážitkové vaření podle Metabolic balance je již tradicí i u nás v Mladé Boleslavi. Od prosince spolupracujeme s Pulpamen - zážitkovou gastronomií v Kosmonosech, kde naše kurzy pořádáme.

 

Tentokrát se pod vedením Ireny Honzákové - profesionální kuchařky a certifikované lektorky pro vaření podle MB zaměříme na tofu, které je často jednou z bílkovin v jídelních plánech. Občas nevíme, co z tofu připravit. 

 

Co je vlastně TOFU?

Dá se říct, že to je sojový sýr. Má tuhou konzistenci a je k dispozici ve formě natural, uzené nebo marinované, s příměsí různých bylinek či koření.

 

 
Tofu se vyrábí podobně jako sýr, jen se jako výchozí surovina vezme sojové mléko, respektive sojový nápoj získaný ze sojových bobů, který se vysráží různými syřidly (pomocí mořské soli nigari nebo sádry) a sójová bílkovina se nechá srazit. Tofu je tedy ryze rostlinného původu, a proto je tolik vyhledáváno především lidmi, kteří maso či živočišnou stravu nejí anebo lidmi, kteří se chtějí stravovat zdravě.

 

Vynikající vlastností tofu, jíž si všichni cení, je jeho úžasná schopnost přejímat chutě v pokrmech a především jeho vysoký obsah bílkovin. Je velmi dobře stravitelné, proto jej většina lidí uvítá jako náhradu masa.

 

Výhoda tofu je také v tom, že neobsahuje nasycené mastné kyseliny a cholesterol jako právě maso živočišné. A tak je pro zdraví mnohem vhodnější. Naopak obsahuje prospěšné nenasycené mastné kyseliny a vlákninu. Také se v tofu ukrývají vitaminy skupiny B a minerální látky, jako je vápník, železo a hořčík.

 

Soja dále obsahuje velmi diskutované fytoestrogeny, které mají schopnost upravovat u lidí hormonální nerovnováhu. U žen se podílí na snížení rizika - např. rakoviny prsu, snižují vedlejší projevy přechodu u žen či slouží jako prevence před osteoporózou.

 

V rámci jídelních plánů Metabolic balance je tofu jednou z bílkovin, kterou doporučujeme prostřídávat s jinými pro zachování harmonického jídelníčku. Je tedy vhodné tofu plynule zařadit, a pokud není uvedeno v jídelním plánu, doporučujeme jej zařadit v odlehčené a udržovací fázi. Tofu je velmi vhodné do metabolicky vstřícných pokrmů - podle MB je připravujeme se zeleninou, do polévek, pomazánek. 

 

Ke kurzu:

Koná se ve středu 3. dubna od 16 - 20 h.

Setkáme se v Pulpamen, Hradišťská 184A, Kosmonosy.

Cena kurzu je 1 500,- Kč/osobu a je nutné si místo rezervovat. Minimální počet účastníků je 6 a maximální 10!

Kontakt: Jarmila Klacková, tel: 606 900 366

 



Autor:Jarmila Klacková